Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

aart verwey

  • schmitz

    wie kan my aan inlichtingen helpen omtrent de schilder aaet verwey geb 1933 te alblasserdam zyn er nog meer werken van hem wie weet zyn adres ik heb zelf een schildery van hemnl no1 een vergezicht op het kolkje van amsterdam nl de zeedyk met kyk op de verf fabriek ik ben benieuwd op uw reactie

  • Frank Ruigrok

    Ik heb er 3. Twee zeegezichten en een bosgezicht.

    Ze zijn te koop.

    Naar mijn informatie woont hij niet meer in Alkmaar, waar ik bij hem thuis geweest bent.

    Heb ook verhalen gehoord dat hij ergens in Oost Europa zit bij een Juffrouw van Adel.

    Deze bron komt van een kuntwinkel uit Egmond Zee.

    Gr

    Frank Ruigrok

  • Yvonne

    Ik heb ook nog schilderijen van hem. Ik kende hem persoonlijk, hij is de vader van een ex vriendin van mij.

    Hij heeft mijn dochter in pastel getekend en er ook 1 van mij gemaakt.

    Jaaaaren geleden hebben wij samen nog in krantjes gestaan van Egmond aan zee en omgeving, met een kerstboom op de achtergrond en champagne in onze hand.

    Ben ook een aantal keren bij hem thuis geweest in Alkmaar. Mijn man komt daar ook vandaan en ik heb hem toch zeker 6 a 7 jaar geleden nog in het winkelcentrum zien lopen met een vrouw en een kindje in de wandelwagen.

    Hij zou nu 76 jaar moeten zijn.

    Helaas is het contact verwatert met zijn dochter ( mijn vriendin ).

    Dus hij heeft het land weer verlaten, ondanks zijn hoge leeftijd nog steeds geen rust in zijn kont lol)

  • marianne

    aart verwey woont gewoon in alkmar en staat ook gewoon in hetelefoonboek.

  • Ans en Gerard Maessen

    Hallo hier ben ik met een mailtje om te vertellen dat wij 3 schilderijen van A.Verwey in ons bezit hebben.

    Daar ik heb zitten zoeken wie misschien intresse zou hebben , vond ik het wel leuk om dit te lezen.

    Wij willen ze graag verkopen,heeft iemand intresse ervoor dan mailen wij foto's ervan.

    Een is een voorstelling van de bloemenmarkt amsterdam,met de Munt .

    Een is vennetje,met 2 heidelwachters honden.

    Een bos gezicht,met ven er achter.

    Voor meer informatie,bel ons maar 0412644742

  • Theo Vis

    Ik ken Aart Verweij al vele jaren

    Een geweldige kunstenaar en een charismatisch persoon.

    Ik heb hem nu al enkele jaren niet gezien maar hij woont in de Daalmeer in Alkmaar.

    Aart is een geweldig mens die voor iedereen tijd heeft.

    Als je hem spreekt doe hem dan de groeten van mij.

    Theo Vis

  • enrique

    jullie moeten op youtube kijken naar a.verwey.wma.

    heb ik voor de goede man gemaakt het is een friend met een lieve vrouw.

  • marianne verwey

    mijn vader is een lieve man en ontzettend getalenteerd. hij maakt tot op de dag van vandaag nog prachtige dingen.

    hij leid nu een rustig leven met zijn schat van een vrouw en zijn zoontje.

    ik ben trots dat jij mijn vader bent!

  • N de Swart

    Beste Marianne,

    Ik ben zelf sinds kort in het bezit van een schilderij van uw vader. Het betreft een prachtig maritiem tafereel van (naar mij verteld) de Zaanse Schans en Amsterdam ik vermoed de 17e eeuw.

    Het is een schilderij van maar liefst 6,5 meter breed en 2 meter hoog(!!!)

    Ik was meteen verliefd op het schilderij en voor ik het wist hing deze binnen (op kantoor). Graag zou ik wat meer over het schilderij te weten komen. Waar komt het vandaan, en waarom heeft hij deze gemaakt!? Ik bedoel zo'n groot schilderij maak je niet zomaar. En hoe lang heeft hij hier in hemelsnaam aan gewerkt!? De details zijn eindeloos. Je kunt er dagen naar kijken en nog steeds nieuwe dingen ontdekken, kun je je voorstellen hoe lang je er over doet om zoiets te maken!

    Merkwaardig detail: iemand heeft ooit geprobeerd het jaartal weg te werken, en daarom is dus ook dat onbekend!

    Graag zou ik er wat meer van horen, of in contact komen met hem als hij geïnteresseerd is wie dit stukje levenswerk van hem in bezit heeft.

    alvast 100 maal dank!

    Nicky