Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Wim Beeke

  • Ton

    Van de opa van mijn partner hebben we een ets van Wim Beeke, de Martinitoren voorstellend, gekregen.

    Er werd toen bij verteld, zoals vaak, dat dat een bekend etser was. Kent iemand van jullie deze etser en kunt u daar informatie over geven?

    bvd

    Erwin de Bruyn

  • hans lensink

    goedemiddag,

    ben zelf ook op zoek naar info over wim beeke, maar kan niet veel vinden…

    bent u inmiddels wat wijzer geworden?

    vrgr., hans lensink

  • Fer Spies

    Beste Erwin de Bruyn,

    Vandaag las ik jouw bericht van november 2004 over een ets van Wim Beeke.

    Wij hebben ook een ingekleurde ets van Wim Beeke. Een ets van 30X70 cm van Delfshaven getiteld : Rotterdam Aubrechtskolk.

    Ik kan niets vinden over Wim Beeke en vraag me af of je inmiddels -navijf jaar - iets heb kunnen vinden over deze man Onze ets heeft de grootvader van mijn vrouw Anneke Oudshoorn waarschijnlijk rond 1930 gekregen bij zijn pensionering bij de politie in Rotterdam

    Hoop dat je wat meer weet en ons hierover wil berichten.

    Dank en hartelijke groeten

    Fer Spies en Anneke Oudshoorn

  • Jan van de Wal

    Best 5 februari 2010

    Beste Erwin,

    Ik heb ook een ets van Wim Beeke en kan er ook niets van vinden.

    Deze ets is van een gracht in Utrecht met de Domtoren op de achtergrond.

    De ets is 30 x 20 cm groot.

    Raar dat er niets van te vinden is.

    Ik hoor wel als je iets meer weet.

    Met vriendelijke groet,

    Jan van de Wal

  • Puck Meijer

    Hallo allemaal, ik sluit me aan bij jullie vraag om informatie over Wim Beeke. Ik bezit een ets van het stadhuis van Middelburg. Afmeting 51 x 33 cm. Gesigneerd met potlood ‘Wim Beeke’ rechtsonder. Linksonder de tekst: Middelburg Stadhuis ets.

    Met vriendelijke groet, Puck Meijer

  • Piet Visser

    Ik heb een ingekeurde ets van Wim Beeke, de Laurenstoren in Rotterdam. afm. 12 x 17 cm.

    Ook ik heb gezocht maar niets van gevonden.

  • kuipers

    Beste allemaal,

    Mijn zus en ik zijn ook in het bezit van een ets van Wim Beeke, voorstellende molens te Kinderdijk.

    afmetingen 30 x 80 cm.

    Ook wij kunnen niets vinden over Wim Beeke.

    Weet wellicht iemand al iets meer?

  • Frans Bontenbal

    Ongeveer 20 jaar geleden heb ik op een rommelmarkt in een kerk in Rotterdam een ets gekocht van Wim Beeke.

    Het betreft een totaaloverzicht van de Albrechtskolk/Delfshaven in Rotterdam.

    Ik ben nog steeds erg blij met de ets, temeer daar ik Rotterdammmer van geboorte ben en Delfshaven goed ken van vroeger.

    In de Voorstraat had mijn oom Jan Soek een kachelsmederij (het naambord aan de gevel op de Albrechtskolk is ook zichtbaar op de ets). Ook ik zou wat meer willen weten van deze etser. Als iemand meer informatie heeft, hoor ik het graag.

    Groetjes, Frans Bontenbal

  • Peter Oosthoek

    Ook wij hebben een ets van Wim Beeke en kunnen niets over deze man vinden. De ets is getiteld “Hofpleinpanorama” en is handgekleurd. Afm. 27 x 84 cm.

    Zelfs in het lexicon is niets over hem te vinden.

  • Angelo

    Ook ik heb een ets van Wim Beeke ‘Maaspanorama’ Rotterdam, voor mij heel speciaal, ik heb namelijk aan de Maaskade gewoond en keek uit op de Maasbruggen, het Witte huis ‘ooit het hoogste gebouw van Nederland’ en de Oude haven, evenals de afbeelding op de handgekleurde ets. Ik woon nu al jaren in Leiden, maar kijk nog iedere dag naar het panorama van Rotterdam. Mijn Opa en oma kochten de ets in 1957 op de Oude Binnenweg 102, bij de firma Klarenbeek voor fl 150,-