Beste collega,s en geinteresseerden,

Was het enige jaren geleden nog een pré voor de kunstenaar een prachtig uitgevoerde website aan te kunnen bieden aan eventuele clientele en argeloze bezoekers, lijkt het mij dat deze tijd voorgoed tot het verleden behoort.

Ook de als paddestoelen uit de grond schietende providers die homepages aanboden tegen vrij hoge bedragen aan de wat minder draagkrachtige collega,s lijken hun beste tijd gehad te hebben.

Denken we hierbij aan een site als door Brand,s bier gesponsorde Blikopkunst heb ik wel het beste voorbeeld van een totaal achterhaalde situatie, de site is volledig verouderd, het kunstnieuws loopt maanden achter, men doet dus geen moer met het geld der investeerders in dit geval de betrokken kunstenaars die daar een homepage duur hebben gekocht in het verleden.

Moet men een monster blijven voeden wat alleen een slechte investering blijkt te zijn, is daar de economie mee gebaat..?

In ieder geval niet voor de kunstenaar, die kan zijn geld meestal beter gebruiken.

Heeft U inmiddels ook niet dat U moe wordt van al die té prachtig uitgevoerde sites met het zoveelste nieuwe snufje flash, het zoveelste videoflauwekulletje, is Uw tijd ook geen geld meer en kan U die tijd niet beter gebruiken dan op het Kunstnet rond te hangen waar men door de bomen het oerwoud niet meer kan ontwaren…

Ik wel..!!!

Daarom ben ik tegenwoordig alleen nog warm te krijgen voor sites van mensen die niet zo handig zijn op de computer en daarom zelf wat in elkaar breien bij een gratis provider zoals er o.a. in U.S.A. voldoende zijn om aan de behoefte te voldoen.

Daar ziet men tenminste waar het Internet wel een goede investering kan zijn, namelijk het verwerven en overdragen van kennis.

Vooral de sites gemaakt door kinderen hebben mijn warme belangstelling, kinderen zijn nog spontaan en hebben geen kaas gegeten van ontwerpen e.d. vandaar dat hun sites er voor de kunstenaar soms zo inspirerend uit kunnen zien.

Inspirerend genoeg om zelf ook eens een gooi te doen naar de gratis beurt, in dit geval bij 50megs.com.

Een site waar U niet direct van achterover valt hoop ik, wel heeft U hem snel en afdoende bekeken want kost weinig zoeken en daar ging het mij om….

Eenvoud is toch nog steeds het kenmerk van het ware, zelfs bij Blokker kan men Kunst zien, mits men er het juiste oog voor heeft.

Ik hoop dat ik Uw belangstelling opgewekt heb, en Uw eventuele reakties zie ik belangstellend tegemoet..!!!

Met vriendelijke groet: Arty d,Artagnan.