Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

du genie

  • DQ.Bosart

    si vous vouler avoir du genie, faisser des deppt.

  • Judith

    Je ne parlez pas francais, je parle francais un petit, petit, petit peu, mais ne genoeg pas pur le compris la sence. Mon france c'est abominable.

    het genie wil iets? Maar wat?

  • DQ.Bosart

    (“voulez” om te beginnen ooohhh tic fout), het gaat om genialiteit niet om het genie, een geniaal idee bijvoorbeeld, komt volgens deze tekst voort uit de gemaakte schulden die gelenigd willen worden door een geniaal plan.

    Een geniaal plan is dus in dit voorbeeld de oplossing. Het is cynisch bedoeld en kwam in mij op door de zelfmoord van een topkok 3 sterren michelin die hij vorige week pleegde. (hij woont in Saulieu achter ons huis en toevallig heb ik de knal uit zijn geweer gehoord.)

    Hij was bang een van zijn sterren kwijt te raken, hij heeft ongeveer 5 miljoen Euro schuld aan zijn bedrijf hangen.

    Ik bedacht deze opmerking met de bijgedachte dat als je veel schulden hebt je een geniaal idee moet hebben om die aan de kunnen.

    Hij had dat dus niet, ondanks dat ie altijd beweerde een genie te zijn, en deed de trekker over gaan.

    Een beetje sneu voor zijn vrouw en kinderen want die zitten nu met de rotzooi, enfin de begrafenis was groots; 4000 man inclusief de Prins en Prinses van Monaco, dus daar moeten ze het mee doen voor de rest.

    DQ.Bosart

  • Judith

    Ik heb een vriendin die ooit failliet gegaan is en daarmee miljoenen schuld had.

    Zij zei tegen mij: Ik lag nooit wakker van die miljoenenschuld, dat is gewoon teveel, maar nu ik in de bijstand zit dan lig ik wakker van 200 euro en hoe ik mijn huur moet betalen.

    Daar zit wat in denk in.

    Ik heb van de week beelden gezien van de begrafenis op het journaal, het was hier in Nederland ook nogal groot nieuws.

    Ik keek alleen om een indruk te krijgen van jouw woonomgeving, zo van: daar woont Dirk dus.

  • DQ.Bosart

    O ja dat is ook een leuke insteek, gekeken waar ik woon. En? beviel het? Ik heb zelf nog geen beeld gezien, we hebben geen tv en zelf lag ik met hoge koorts en pijn in mijn kop en misselijk in bed die dag en dagen erna zodat ik zelfs live niets gezien heb.

    Idioot eigenlijk zoveel aandacht voor een boeren l.ul van een kok zo'n Fagel of hoe die andere popie jopies allemaal. Zo een was dit ook, vreselijk glamour koppen, Marbella bruin of ski geel….gadver.

    DQ.Bosart