Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

oprichten platform abstracte kunst

  • Fons Heijnsbroek

    Oproep voor kunstenaars in de abstracte kunst

    voorstel tot het oprichten van een

    'platform abstracte kunst'

    Hierbij doe ik het voorstel tot het oprichten van een ‘Platform Abstracte kunst’ in Nederland. Het platform kan allereerst de onderlinge uitwisseling mogelijk maken - in woord èn beeld! - tussen kunstenaars van abstracte schilderkunst die zich herkennen in vragen als:

    - Hoe zetten wij als moderne kunstenaar de abstracte kunst voort in deze tijd?

    - Hoe gaan we in onze kunstbeoefening mee met de enorme versnellingen van onze tijd?

    - Hoe verbeelden we de nieuwe dimensies en ruimtes die in de laatste decennia zijn en worden opengelegd?

    - Wat zetten we van de klassieke abstracte kunst voort en waar moeten we haar verlaten?

    - Wat zijn communiceerbare termen, beeldtaal en beeldvormen voor een abstracte kunst van deze tijd?

    Uitgangspunt voor het te vormen platform is de erkenning van de noodzaak om nieuwe voeding en inspiratie te vinden voor een moderne abstracte kunst in al haar verschillende variaties. Een abstracte kunst die zich haar eigen taak en positie bewust is of wil worden binnen deze moderne tijd. Niet door middel van programma's of gestelde dogma's, maar allereerst door uitwisseling en bewustworden van onze eigen deels al bestaande aanzetten en ideëen over de plaats en de mogelijkheden van abstracte kunst nu.

    Een verdere invulling van het platform en haar activiteiten is vooralsnog niet gemaakt. Te denken valt aan uitwisselingen in woord en beeld, debat, besprekingen van werk en tendenzen, een website waarop al deze zaken in woord en beeld kunnen neerslaan en zo tot verdere uitbouw uitdagen, het gezamenlijk tentoonstellen om de moderne abstracte kunst zichtbaar te maken, enz…

    Zie voor meer informatie: www.abstracte-kunst.nl

    Fons Heijnsbroek

  • argibaldi

    Heftruckmedewerker zoekt passende werkkring, liefst omgeving Sliedrecht…

  • Reinharda Drijfhamer

    Gezocht : Professionele kunstenaar, die samen met mij een installatie ( land-art) wil maken.

    In de geschikte landelijke omgeving in zuid-west Frankrijk (Dordogne), met de rivier om de hoek.

    Tijdstip : herfst – najaar.

    Onderkomen : Er is een vrijstaand huisje beschikbaar tegen redelijke huur.

    Duur : Afhankelijk van de grootte van het projekt 1 week tot 4 weken, dit in overleg.

  • Marie louise

    Beste Reinharda

    Het is is alweer enige tijd geleden dat uw deze advertentie heeft gplaatst. Misschien bent u al grslaagd of misschien nog niet. Ik ken namleijk een aantal kunstenaars die graag hun medewerking aan een dergelijk project zouden willen verlenen.

    Ik heb een kunst site www.art-mml.eu misschien kan ik u daarmee verder helpen

    Met vriendelijke groet

    Marie louise Storm

    info@art-mml.eu

  • Martha Hamanache

    Op http://www.art-en-france.nl vindt u meer dan 100 professionele Nederlandse kunstenaars in Frankrijk bij elkaar. U kunt hen benaderen voor dit project via info@art-en-france.nl, ik stuur uwbericht met alle plezier aan hen door.